Ce-am face, Isuse, fără Tine?

Fără Tine ce am face?
Cum ar fi terestrul trai?
La nimicuri ne-am întoarce,
L-am sfida pe Adonai.

Cum ar fi călătoria
Fără sfinte-orientări?
Ar domni-nșelătoria,
N-ar fi binecuvântări.

Fără paza Ta constantă
Am fi pradă la dușmani
Am avea doar zgură-n geantă
Am trăi doar pentru bani.

Unde-am merge când necazul
Ar izbi în luntre, greu?
Ne-ar acoperi talazul,
N-am vedea un curcubeu.

Oare cum ne-am descurca
Fără Tine-n bătălie?
Nu am mai putea urca
Spre piscuri de veselie.

Fără vorba-Ți cu putere
S-ar stinge voința-n noi
N-am trece prin Înviere
În lăuntru am fi goi.

Fără glasul Tău duios
N-am ieși din densa noapte
Nu ar fi nici un folos,
N-am culege fructe coapte…

Dar Te-avem, ești lângă noi
Singuri nu ne lași pe cale
În necazuri și-n nevoi
Faci un așternut mai moale.

Constatând cât ne iubești
Înălțăm recunoștință
Adăpostul nostru ești
Și a noastră biruință.

George Cornici

Sah-mat-ul diavolului

Text: Iov 1:6-22

Domnul a zis Satanei: „Iată, îţi dau pe mană tot ce are, numai asupra lui să nu întinzi mana”.” Iov 1:12

Ca să caştigi o partidă de şah, trebuie să blochezi mutările adversarului sau să-i dai mat. Aceasta înseamnă că regele lui este atacat de una sau de mai multe piese şi capturarea lui nu mai poate fi împiedicată. Este atras în cursă. L-ai blocat din toate părţile. Adversarul poate avea mai multe piese pe tabla de şah deat tine, dar dacă regele lui nu are unde să mai fugă, este învins. Jocul acesta fascinant îmi aminteşte de viaţa creştină. Satan este un duşman formidabil, care profită de toate dificultăţile noastre.
Cînd suntem sub presiunea încercărilor, ne simţim încercuiţi şi ni se pare că nu mai avem unde să mergem. In asemenea circumstanţe, mulţi creştini îşi compromit convingerile şi se dau bătuţi. Totuşi, răspunsul lui Iov în mijlocul încercărilor, a fost diametral opus. El şi-a păzit inima de rău. Citim că „în toate acestea, Iov n-a păcătuit de loc şi n-a vorbit nimic necuviincios împotriva lui Dumnezeu” (Iov 1:22).


Te-au făcut adversităţile să te simţi căzut în capcană, încercuit şi înfrant? Rezistă acelor ispite care te vor conduce spre plăceri păcătoase. Nu demisiona dandu-te bătut, pradă amărăciunii şi înfrangerii. Tu ai o deschidere pe care n-o are nici un jucător de şah. Cand eşti „încercuit”, tu poţi să ceri promisiunile lui Dumnezeu şi să faci ceea ce este corect. Dacă urmezi acest curs, Dumnezeu îţi va deschide o cale de scăpare ca să poţi răbda încercarea (1 Cor. 10:13). El ne garantează acest lucru. Bizuie-te pe El să-ţi deschidă calea la vremea potrivită.
Adu-ţi aminte, şah-matul diavolului nu înseamnă câ partida este terminată. – D.J.D.

Pentru cel ce-n Domnul se-ncrede
De-a pururi îl aşteaptă deschis.
Iar sfantul Cuvant va râmane
Adăpost în furtună promis. ”   – Anonim

Lucrurile pe care le aruncă Satan în calea  noastră pentru a ne înfrange,ne pavează drumul spre victorie

Painea zilnica